برگزاری اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز در سال 98 برگزاری اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز در سال 98

 | تاریخ ارسال: 1398/3/1 | 
اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان البرز در سال 98 روز یکشنبه مورخ 98/2/29 با حضور استاندار البرز جناب آقای دکتر شهبازی (رئیس کارگروه)، رئیس دانشگاه خوارزمی جناب آقای دکتر حبیبی(دبیر کارگروه)، روسای دانشگاه های استان و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان برگزار شد. در این جلسه عملکرد کارگروه در سال 1397، اولویت های پژوهشی استان و اعتبار تخصیص یافته به پژوهش استان در سال جاری و پیشنهادات ارائه شده در خصوص برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به اهمیت موضوع مخاطرات طبیعی، اهمیت نقش دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی در خصوص سیلاب با ارائه سخنرانی جناب آقای دکتر بهلول علیجانی استاد دانشگاه خوارزمی و عضو کمیته تهیه گزارش سیلاب برای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. استاندار البز با بیان اینکه استان البرز نیز در بارندگی‌های شدید فروردین ماه سال جاری در معرض خطر سیل بوده است، افزود: با مدیریتی که با همراهی مجموعه استان صورت گرفت، علی رغم شدت بارش‌ها، خسارات ناشی از آن در البرز قابل توجه نبود. ایشان با تاکید بر ضرورت تدوین سند آمایش علم و فناوری استان، افزود: باید براساس پژوهش‌های تخصصی به احصاء مسائل، مشکلات و گرفتاری‌های مردم پرداخته شود تا اقدامات و برنامه‌ ریزی های استان براساس مطالعات علمی صورت گیرد.
ایشان افزود: این روزها در البرز تحقیقات و پژوهش در رأس امور قرار گرفته و در بخش‌های مختلفی در حال تهیه و تدوین سند در جهت رشد و توسعه استان هستیم.
 رئیس دانشگاه خوارزمی نیز با توجه به اهمیت اشتغال فارغ اتحصیلان دانشگاهی و مباحث کارآفرینی و مهارت آموزی و همچنین وظیفه مهم دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی در ارتباط با حل مشکلات جامعه و کمک به اقتصاد دانش بنیان اعلان نمودند این کارگروه با کمک دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان، آمادگی لازم در حل مشکلات و چالش های اساسی استان و منطقه را در زمینه های مختلف دارند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7961 بار   |   دفعات چاپ: 730 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر