امضای تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و دادگستری استان البرز امضای تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و دادگستری استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1398/4/1 | 

به گزارش روابط عمومی دوشنبه 27 خرداد 98 جلسه ای با حضور دکتر فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز و دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.
دکتر فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به طرح ابلاغی تحول قضایی توسط رییس قوه قضائیه حجت‌الاسلام رئیسی، تغییرات در تشکیلات و کارکرد با ابعاد گسترده را یک تحول تاریخی در قوه قضائیه ذکر کرد و دانشگاه را قلب تپنده جامعه که خون را به همه دستگاه‌های نیازمند می رساند مثال زد و همه سازمان ها را نیازمند توانمندی های دانشگاه دانستند.
ایشان روی کرد تغییرات مثبت در قوه قضاییه با ارتباط گیری با مراکز علمی و  فرهیختگان را جزو برنامه‌های دادگستری اعلام کرده و از منابع بکر و ارزشمند در قوه قضاییه به عنوان داده های قابل استفاده در دانشگاه ها نام برد.
رئیس کل دادگستری استان البرز نگاه نقادانه، تخصصی و علمیِ اساتید در خصوص احکام صادره توسط قضات در پرونده های قضایی و هم اندیشی با محوریت آسیب های اجتماعی و پیشگیری را دغدغه‌های چند سال اخیرِ دادگستری یاد کرده و معاونت پیشگیری را جزوه پیشگامان این عرصه ذکر کرد.
 
همچنین آسیب‌های حوزه دانشجویی را قابل پیشگیری دانستند  و اجرای طرح مراقبت های اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها را از فعالیت های مهم این معاونت نام بردند که در کم کردن و آشنایی با آسیب ها و پیشگیری بسیار تاثیر گذار بوده است. لذا لزوم بررسی و پیگیری آسیبها و پرونده های موجود را همراه با تجزیه و تحلیل در سطح اساتید و قضات و کارشناسان لازم و ضروری دانستند.
در ادامه دکتر حبیبی گفت: دانشگاه ها در جامعه اثربخشی بسیاری دارند و با مأموریت گرا کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه می توان به حل مشکلات بسیاری پرداخت و از توانمندی های دستگاه ها در راستای ایجاد مهارت های دانشجویی استفاده و به دستاوردهای بسیار خوبی رسید. همچنین استفاده از زمینه های بکر در پرونده‌های دادگستری جهت تعریف سرفصل های نو در حوزه پژوهش و آموزش قابل تامل می باشد.
دکتر حبیبی لزوم بررسی فرصتها و محاسن منطقه‌ای و بومی را در مقابله با آسیب های موجود در کرج ضروری دانسته و لازمه توسعه استان را نگاهی جدی به ارتقائ و تغییر ماموریت در شرایط موجود قلمداد کردند.
در خاتمه معاونین و قضات دادگستری استان البرز، دکتر شاه کرمی دادستان کرج و معاونین دانشگاه با توجه به حوزه های فعالیت خویش نظرات و پیشنهاداتی را در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه بیان نموده و این اتفاق را بسیار مبارک دانستند.

 


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 15171 بار   |   دفعات چاپ: 705 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر