۲۸۱ نفر از کلاه برداران ایمیلی دستگیر شدند

 | تاریخ ارسال: 1398/6/24 | 
ممکن است فکر کنید که مردم دیگر در معرض کلاهبرداری های ایمیلی قرار نمی گیرند ، اما اشتباه می کنید. وزارت دادگستری اعلام کرده است که مقامات فدرال 281 نفر را در ایالات متحده و خارج از کشور در رابطه با طرح های ایمیل اسپم تجاری (BEC) ، که به عنوان "کلاهبرداری مالی سایبر شناخته شده" نیز دستگیر شده اند.

عملیات ReWired ، یک تلاش هماهنگ برای اجرای قانون توسط وزارت دادگستری ، وزارت امنیت داخلی، وزارت خزانه داری، خدمات بازرسی پستی و وزارت امور خارجه ، طی یک دوره چهار ماهه انجام شد که منجر به دستگیری 74 نفر سهم ایالات متحده ، 167 در نیجریه ، 18 نفر در ترکیه و 15 نفر نیز در غنا. دستگیر شدند و اما در فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کنیا، مالزی و انگلستان نیز این تلاش ها انجام شد. کلاهبرداری های BEC معمولاً با دسترسی به حساب های مالی شرکت ها، کارمندان مشاغل کوچک و بزرگ را هدف قرار می دهد و آنها را در نقل و انتقالاترصد می کند. همین جنایتکاران در پشت این ایمیلها نیز به دنبال افرادی مانند سالمندان با استفاده از کلاهبرداریهای عاشقانه و فریب با دوستی بودند، و این شامل این می شود که شخصی شریک کاملی پیدا کرده و آنها ها را برای ارسال پول متقاعد می کردند. از کلاهبرداری های دیگر استفاده شده توسط مجرمان، کلاهبرداری رایج در قرعه کشی است که در آن گفته می شودکه در قرعه کشی برنده شده اند و تا کنون هرگز در آن وارد نشده اند اما قبل از دریافت جوایز خود باید مالیات بپردازند.
همچنین کلاهبرداری دیگری وجود دارد که قربانیان "اضافه پرداخت" برای حساب های بانکی کارفرمایان جعلی را ارسال می کنند. کلاهبرداری در فروش وسیله نقلیه که قربانیان استفاده از کارتهای هدیه پیش پرداخت، وسایل نقلیه غیر موجود را پرداخت می کنند. و کلاهبرداری های اجاره، که شامل کلاهبرداران موافقت برای اجاره یک ملک، ارسال چک بد بیش از مبلغ سپرده توافق شده و درخواست بازپرداخت اضافی از طریق انتقال با چک های برگشتی می شود.

کریستوفر A. Wray ، مدیر FBI ، گفت: ما برای مردم هر کاری که می توانیم که از شما محافظت کند، خواهیم کرد این عملیات تقریباً 3.7 میلیون دلار توسط مأمورین اجرای قانون هزینه برداشته است. براساس اعلام مرکز شکایت جرائم اینترنت، کلاهبرداری های BEC و EAC (حساب کاربری ایمیل) بیش از یک میلیارد دلار خسارت در سال گذشته وارد ساخته است که، تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2017 به خود اختصاص داده. 

کلیدواژه ها: کلاهبرداری | FBI | ایمیل |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 7907 بار   |   دفعات چاپ: 629 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر