نشست شورای راهبردی روسای دانشگاه های استان البرز نشست شورای راهبردی روسای دانشگاه های استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1398/10/15 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، صبح روز شنبه 14 دی ماه 1398 نشست شورای راهبردی روسای دانشگاه های استان البرز در دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر عزیزالله شهبازی استاندار البرز، معاونان، مدیران و مسئولان استانداری البرز، روسای دانشگاه های استان، دکتر عزیزاله حبیبی رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه خوارزمی در محل دفتر شورا در کرج برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن عرض تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و خیرمقدم به حاضران جلسه گفت: از جمله مهمترین تصمیمات این گونه نشست ها هم گرایی و هم افزایی همه دانشگاه های استان البرز برای رسیدن به یک هدف مشترک است.
وی افزود: دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی استان البرز در غالب یک تشکیلات که مجموعه ای از دستگاهها، ابنیه و امکانات را دارند می توانند در جهت رسیدن به اهداف متعالی آموزش عالی به اشتراک گذاشته شوند.
دکتر حبیبی تبیین کرد: لازم است مسائل استان البرز را به کمک همدیگر سریعتر حل نمائیم و مطمئناً راهکارها و چالش ها از خروجی همین نشست ها بدست می آید. ایشان در ادامه گفت: با کوچک سازی چالش ها با مدیریت دانشگاه ها می توان راهکارهای کاربردی را بهتر و سریعتر اجرایی کنیم.
دکتر حبیبی با اعلام 12 مورد پایلوت دبیرخانه های استانی در سطح دانشگاه خوارزمی بر اهمیت جلسات و خروجی آنها تاکید کرد.
در ادامه دکتر عزیزالله شهبازی استاندار البرز، شهادت سردار رشید اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه دوست دیرینه اش ابومهدی المهندس و جمعی از یارانشان بر اثر حمله رژیم تروریست آمریکا را تسلیت گفت.
ایشان تبیین کرد: تاکنون 3 جلسه با عنوان نشست شورای راهبردی رؤسای دانشگاه های استان البرز برگزار شده است. استان البرز یکی از استان های مهاجرپذیر با مسائل گوناگون است. سالانه هزاران نفر به استان وارد می شوند و با توجه به این حجم از مهاجرت ضروریست معضلات و مسائل پیش رو را چاره جویی کنیم. وی افزود: مسئله ترافیک، تکدی گری و آسیب های اجتماعی از دیگر مشکلات اصلی این استان است.
دکتر عزیزالله شهبازی خاطر نشان کرد: از پتانسیل های این استان بحث گردشگری و فن بازارها است که لازمست به شیوه ای صحیح پیگیری شود.
وی همچنین افزود: شرکت های دانش بنیان استان البرز اهمیت بسزایی دارند و موفق به کسب مقام دوم در فروش این شرکت ها در کشور شدیم. این شرکت ها به عنوان مناطق ویژه اقتصادی موتور محرکه رشد هستند که نیاز به عمران و آبادی دارند.
دکتر عزیزالله شهبازی استاندار البرز در خاتمه گفت: لازم است از فرصت های تلاش و کار نهایت استفاده را ببریم و با داشتن حس مسئولیت پذیری، به صورت شبانه روزی تمام توان خود را برای کسب نتیجه به کار ببندیم.
در پایان هر کدام از رؤسای دانشگاه ها پیشنهادهای خود را در جهت حل معضلات استان البرز ارائه کردند.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 6808 بار   |   دفعات چاپ: 436 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر