جلسه تبادل ایده ها و افکار تدوین "دومین برنامه راهبردی دانشگاه جلسه تبادل ایده ها و افکار تدوین "دومین برنامه راهبردی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1398/10/24 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه تبادل ایده ها و افکار برای تدوین "دومین برنامه راهبردی دانشگاه 1399-1403" صبح روز پنجشنبه 19 دی ماه با حضور دکتر عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه، مدیران، مسئولان و کارکنان بخش های مختلف در سالن غدیر پردیس کرج برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حبیبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی و همراهانش همچنین درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه هواپیمایی گفت: جلسه امروز برای تبادل افکار و ایده ها جهت تدوین دومین برنامه راهبردی دانشگاه در افق سالهای 1399 1403 است.
ایشان افزود: لازمست قدر و منزلت خود را بدانیم و  با ارج نهادن به خود و عمل در راستای اهداف مشخص و تعیین شده گام تاثیرگذاری در دانشگاه داشته باشیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سعی کنیم با ارتقا ظرفیت خود از فرصت ها به نفع دانشگاه استفاده کنیم. همچنین با انتقاد صحیح در پیشبرد اصلاحات دانشگاه نقش داشته باشیم. اصلاح فرآیندها علاوه بر تاثیر مثبت در روند کارها و اقدامات، سبب ساز رضایتمندی ارباب رجوع می شود.
ایشان تبیین کرد: با صرفه جویی در وسایل مصرفی و کارها، جلوگیری از هزینه های غیر ضروری را جز اصول اصلی کارها قرار دهیم و با اجرای قانون خود را در حریم امن قرار دهیم. در وقع بی قانونی زمینه ساز بی عدالتی است.
دکتر حبیبی در خاتمه افزود: هم اکنون باید ضمن استفاده از تجربیات سالیان گذشته، بحث آینده پژوهی و دورنمای پیش رو را در نظر داشته باشیم.
در ادامه دکتر احسان ملیحی عضو کارگروه برنامه راهبردی دوم دانشگاه ضمن تعریف استراتژی و نگاه بلند مدت گفت: عوامل ویژه صنعت و پیشران های اساسی ارزش شامل: محیط کلان، نیروهای رقابتی، نیروهای همکاری است.
وی در ادامه عوامل ویژه دانشگاه را در چارچوب فعالیت های دانشگاه، جایگاه و منابع دانشگاه تبیین کرد و افزود: جایگاه دانشگاه از بهم پیوستگی: ارزش ـ حوزه های فعالیت ـ منابع درآمدی و هزینه بدست می آید.
عضو کارگروه برنامه راهبردی دوم دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد فعالیت دانشگاه باید مسائلی از جمله: (چه فعالیتی؟ چگونه؟ چه زمانی؟) را بررسی کنیم. همچنین منابع دانشگاه نشانگر: دارایی ها و توانمندی و قابلیت های دانشگاه است.
دکتر ملیحی در پایان گفت: با بررسی نقاط قوت، ضعف همجنین تهدید و فرصتِ راهبردها می توانیم تغییر نگرش به فرآیندها را فراهم کنیم.
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5591 بار   |   دفعات چاپ: 406 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر